حریم آسمانی


حریم آسمانی

خدا آن حس زیباییست که در تاریکی صحرا زمانی که هراس مرگ می دزدد سکوتت را یکی مثل نسیم سرد می گوید کنارت هستم ای تنها و دل آرام می گیرد... . . . . سلام دوستان ودختران عزیزآسمانی... به وبلاگ خودتون خوش اومدید.. امیدوارم اینجا لحظات خوشی داشته باشید . نظر بدید آسمانی ها منتظر حضور گرمتون هستم. مدیر وبلاگ : زینب بانو

موضوعات

  • همه
  • دختران شهر بهشت
  • مشق شب های دخترانه من
  • دلنوشته
  • مطالب تولیدی
  • پیامک
  • کلیپ
  • صوت و پاکدست
  • مقاله
  • پرسش و پاسخ
  • خاطره
  • کتاب
  • شعر و متن ادبی
  • جشن تولد ستاره ها
  • سبک زندگی
  • داستان
  • از حجاب دوروبر شما چه خبر
  • بازی حجاب
  • برسد به دست خدا
  • نرم افزار
  • اخبار حجاب
  • احادیث و روایات
  • احکام
  • شهدا و حجاب
  • محافظین حریم زینبی

  • آمار

  • امروز: 5
  • دیروز:
  • 7 روز قبل: 1307
  • 1 ماه قبل: 3498
  • کل بازدیدها: 113812

  • صوت

    کد آهنگ

     
       
      چرا غربی ها با برهنگی به پیشرفت رسیدند؟+صوت    

     

    چرا غربی ها با برهنگی به پیشرفت رسیدند؟+صوت

     

    دقت کردین این غربی ها همیشه زن ها و مردهاشون با پوشش بد میان بیرون و همیشهبزن و برقص و شراب خوری و هزارجور برنامه های نامربوط دارن؟

    اما با وجود همه این برهنگی ها و بزن و برقص ها و … همیشه در حال پیشرفت هستند و در خیلی از زمینه های علمی حرف اول رو توی دنیامیزنن!!!

    همیشه این موضوع برام جای سؤال بود که واقعا چرا غرب با برهنگی به پیشرفت رسید و برای همین رفتم سراغ وب سایت های دانشگاه های غربی تا ببینم اونجا چه خبره.

    نکته جالب و قابل توجهی که نظر من رو جلب کرد این بود که تمام دانشگاه های معتبر غربی که وظیفه نخبه پروری داشتند قوانین بشدت سختی در خصوص نوع پوشش و رفتار دختر ها و پسرهای دانشجو داشتند.

    مثلا وقتی رفتم به وب سایت دانشگاه منچستر با تصویر یک دختر در صفحه اول اون مواجه شدم که خیلی تعجب کردم، تصویر یک دختر دانشجو با حجاب کامل!!!

    تو اکثر قوانین این دانشگاه ها حتی پوشیدن شلوار لی برای دختر ها و پسرها ممنوع بود چه برسه به لباس های تنگ و چسبان و کوتاه و بدن نما و حتی مدل موی سر و ریش و حتی رنگ موی غیر طبیعی و …

    اینجا بود که تازه فهمیدم چرا تو دانشگاه های ما بخاری از دانشجوهامون (بجز دانشگاه های معتبر)در نمیاد، چون قوانین دانشگاه های غربی در خصوص پوشش و نوع رفتار دختر و پسر بشدتسختگیرانه تر از ایرانه.

    حالا فهمیدین چرا هی غربی ها نگران حجاب و رفتار آزاد دختر ها و پسرهای ایرانی هستند؟ چون نمیخوان ما پیشرفت کنیم. اما خودشون با قوانین بشدت سختگیرانه مانع انحرافات جنسی شدن.

    یکی نیست بگه اگه برهنگی خوبه پس چرا تو دانشگاه های معتبر خودتون دختر ها و پسرهاتون برهنه نیستن؟؟؟

    در ادامه فایل صوتی جنجالی کشف حجاب واقعی یک دختر در دانشگاه ایران به همراه لیست قوانین یکی از دانشگاه های غربی رو براتون آماده کردم.

    این صوت بر اساس اتفاق واقعی تهیه شده است و نام افراد غیرواقعیست (درجهت حفظ آبرو)

    (دریافت فایل صوتی کشف حجاب یک دختر در دانشگاه / کاری از علی زکریائی)

     

    در ذیل به شرح برخی از مقررات در مورد پوشش دانشجو در محیط‌ یکی از دانشگاه‌ های مطرح دنیا می پردازیم:

    * دانشگاه آکسفورد انگلستان(Oxford University):

    در دانشگاه آکسفورد استفاده از لباس باز، بدن نما و مدل‌های افراطی ممنوع است. مو باید رنگ طبیعی داشته باشد و بلند گذاشتن و مدل‌های غیرمتعارف موها مجاز نیست. ریش‌ها نیز باید کوتاه و مرتّب باشند. از مدل های افراطی پرهیز شود. هرگونه خالکوبی ممنوع است و با خاطیان برخورد می‌شود. اعضای دانشگاه باید پوشش رسمی دانشگاه، که معاون دانشگاه بعد از مشاوره با دیگر مسئولین و اعمال صلاحدیدها مصوّب می‌کند، را رعایت نمایند.

    مردان باید ظاهر مناسب و تمیز داشته باشند از کت و شلوار تیره، پیراهن سفید ساده، کراوات و جوراب استفاده نمایند. ریش بزی، گوشواره و دیگر موارد مشابه غیر قابل پذیرش است و همچنین خالکوبی مجاز نیست و در صورت وجود باید پوشیده باشد.

    لباس زنان در دانشگاه نباید پشت باز و یا آستین کوتاه باشد. دامن و شلوارک نباید بالاتر از زانو باشد. هرگونه آرایش نامتعارف ممنوع است. زنان نیز باید دامن تیره یا شلوار و بلوز سفید بپوشند.

    دانشجویانی که خواستار شرکت در مراسم فارغ التّحصیلی خود هستند بایستی صرفاً لباس و پوشش مصوّب دانشگاه را داشته باشند. لباس بلند، گشاد و روپوش های رنگی مصوب دانشگاه و از فارغ‌التّحصیلی دانشجویانی که بدین موضوع توجه نداشته باشند جلوگیری می شود.

    منبع : معبر سایبری فندرسک

     

    کلیدواژه ها: اهمیت حجاب, برهنگی, حجاب, پیشرفت, پیشرفت غرب
    موضوعات: صوت و پاکدست, مقاله, پرسش و پاسخ, اخبار حجاب  لینک ثابت [شنبه 1395-11-09] [ 09:35:00 ب.ظ ]

    7 نظر »

       
      از هنجارشکنی های کلامی در فضای مجازی تا کشف حجاب های آواتاری    



    از هنجارشکنی های کلامی در فضای مجازی تا کشف حجاب های آواتاری


    (با همه گیر شدن استفاده شبکه های اجتماعی در بین مردم، امکان برقراری ارتباط با نامحرم در فضای مجازی بسیار آسان شده است که اگر متولیان امر به فکر فرهنگ سازی این ارتباط نباشند، پیش بینی اتفاقات آینده در حوزه خانواده و جامعه چندان دشوار به نظر نمی‌رسد.)

    با ظهور و قدرت گرفتن شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، توئیتر، فرندفید و … حضور در فضای وبلاگ کمتر شد و اغلب کاربران به منظور ارتباط سریعتر با دیگر افراد حاضر در فضای مجازی به این شبکه ها روی آوردند و در سال 1388 و با نزدیکی به انتخابات ریاست جمهوری در ایران این استقبال بیش از پیش اتفاق افتاد.

    هرچند که اساس ایجاد این شبکه ها و حمایت آنها توسط کشورهای غربی به منظور مدیریت بر فضای انتخاباتی ایران اعلام شد اما ارتباط میان زن و مرد را راحت تر کرد.

    اکثر کاربران به عنوان قشر درگیر در این فضا که تا پیش از این شاید در وبلاگ ها با الفاظ سخت و سنگین سعی در کنترل ارتباط با نامحرم بودند در این فضا که نه تصویری از آنها وجود داشت و نه صدایی، می توانستند با هویتی مستعار و ساختگی به هر نوع ارتباطی دست بزنند.

    این نام مستعار و «آواتار» یعنی عکسی که به برای هر کاربر وجود داشت می‌توانست معرف شخصیت فرد باشد.

    در این فضا کم کم الفاظ جمع به فرد تبدیل می‌شد و چون فضای گفتگو عمومی بود، احتمال وجود گناه مانند «تنها بودن دختر و پسر و شیطان به عنوان فرد سوم حاضر در جمع» کمتر متصور می‌شد و گاهی گروهی از دختران با جمعی از پسران به رد و بدل مباحث علمی و جدی و در کنار آن موضوعات مختلف اجتماعی و حتی خانوادگی پرداختند.

    در کنار کم شدن عفاف در این زمان شوخی با باورهای دینی هم کم کم پای خود را به فضای مجازی باز کرد، از جمله می‌توان به استفاده از برخی کلمات معروف و منسوب به پیامبران و ائمه اطهار(ع) به شکل طنز مانند «تا من در بین شما هستم از وجودم بهره ببرید، هر سوالی دارید بگویید تا من هستم» (کنایه از فرمایش حضرت علی(ع) ) و استفاده از برخی الفاظ مانند «یا امامزاده بیژن»! و یا استفاده از بخش هایی از اصطلاحات مذهبی مانند (خطبه) برای نشان دادن بخش بندی صحبت ها که در ظاهر مشکل خاصی نداشت و به سرعت فراگیر شد اما در ریشه آن، سست شدن عقاید را به دنبال داشت.

    با این اتفاقات رابطه بین دو جنس شکل صمیمی تری به خود گرفت و کسانی که در این فضا بودند و برای حفظ حریم ها از الفاظ جمع استفاده می‌کردند مورد تمسخر قرار می گرفتند و سریع برچسب امل و خشک مذهب را دریافت کرده و ترد می‌شدند.

    طی چند سال اخیر وجود شبکه های اجتماعی موبایلی مانند تلگرام، واتساپ، لاین و …. ارتباط را بسیار ساده تر کرده است و اگر برای حضور در شبکه های اجتماعی سابق باید از رایانه شخصی استفاده می‌شد در حال حاضر تصمیم تا عملی کردن آن برای حضور در شبکه های اجتماعی موبایلی چند لحظه بیشتر طول نمی‌کشد و در این فضاست که آواتارهایی که در حال تغییر روند از حالت سنگین و جدی به صمیمی بودند و تا حدی حساسیت زدایی از انتشار عکس بانوان در فضای مجازی برطرف شده بود، زمینه برداشتن حجاب در این فضا شکل گرفت.

    ادامه »

    کلیدواژه ها: حجاب های آواتاری, حجاب و عفاف, حجاب و فضای مجازی, حیا در فضای مجازی, شبکه های اجتماعی, شبکه های اجتماعی و کشف حجاب, فضای مجازی, هنجار شکنی, کشف حجاب
    موضوعات: مقاله, اخبار حجاب  لینک ثابت [شنبه 1395-10-11] [ 01:46:00 ق.ظ ]

    7 نظر »

       
      حجاب ، قصری که پنج درب ورودی دارد    


    حجاب ، قصری که پنج درب ورودی دارد

     

    محور اول: محوری که سریع دیده می شود حجاب بدنی است، که برخی متاسفانه حجاب را منحصر به آن می دانند. مخاطب این مرحله بیشتر زنان هستند چون جاذبه های زنانه در بیولوژیک آن ها دیده می شود.

    محور دوم: حجاب در نگاه است که بیشتر به مردان اشاره می کند، چون محرک های ویژه مردان در نگاه است.

    محور سوم: حجاب در گفتار است که باز تاکید بیشتر به زنان است، زیرا زیبایی گفتاری در زنان است. برای همین لالایی گو ها و پیجر ها زنان هستند.

    محور چهارم: حجاب فکر و خیال است. من در خیال خودم و در احساس خودم حق ندارم به نامحرم بپردازم. برخی در ظاهرشان حجاب را رعایت می کنند اما در خیالشان نه. مصونیت حقیقی این است که در درون خودم، خود را مدیریت کنم.

    محور پنجم: حجاب در رفتار است. به قول شهید مطهری (ره) در رفتارت نشانه دار و زبان دار نباش! که نامحرم را به خود جلب کنی. تعاملاتت نباید با پالس جنسی همراه باشد.

    حجاب همه ی این ها را در بر می گیرد که در هر جای دنیا و هر زمانی باید رعایت شود

    برگرفته از صحبتهای خانم نیلچی زاده

    کلیدواژه ها: hijab, حجاب, حجاب ، قصری که پنج درب ورودی دارد, حجاب بدنی, حجاب در رفتار, حجاب در نگاه, حجاب در گفتار, حجاب فکر و خیال, خانم نیلچی زاده, مقاله حجاب
    موضوعات: مقاله  لینک ثابت [یکشنبه 1395-09-21] [ 11:20:00 ب.ظ ]

    8 نظر »

       
      « مرغ سحر نغمه نجابت سرداد »    


    « مرغ سحر نغمه نجابت سرداد »

     

    میثم رشیدی مهرآبادی در وبلاگ شخصی خود نوشت: تا روی صندلی جاگیر شدم دیدم عوامل فیلم «چهارشنبه 19 اردیبهشت» روی صحنه آمده‌اند. دختری چادری نظرم را جلب کرد. صدای خنده تمسخر آمیز چند نفر که پشت سرم نشسته بودند، نظرم جلب شد. می‌گفتند: فیلمی که بازیگرش چادری باشه معلومه خودش چی از آب درمیاد

    وقتی سالن را ترک می کردم، همان‌ها هنوز اشک‌هایشان را پاک نکرده بودند…

    «سحر احمدپور» بازیگر جوان سینمای ایران با فیلم «چهارشنبه 19 اردیبهشت» به جامعه سینمایی معرفی شد. بازیگری که با حجاب برتر وارد هنر سینما شده است و امیدواریم که همچنان حجاب برترش را حفظ کند؛ او نقش یک دختر یتیم از اهالی بم را به خوبی و روان بازی کرد و اشک‌هایش هیچ گاه از ذهن مخاطب پاک نمی‌شود.

    علی جلیلوند، کارگردان فیلم در نشست خبری، چند بار از او تشکر و عذرخواهی کرد و گفت که احمدپور سختی‌های زیادی در روند تولید فیلم کشیده است.

    «سحر احمدپور» می‌توانست مثل همه بازیگران رنگ به رنگ در کاخ جشنواره (در کنار برج میلاد) مانتویی کوتاه را با آرایشی جیغ، بیامیزد و احیاناً در محیط باز کاخ هم سیگاری بگیراند و دل‌ها را ببرد؛ اما دلبری او با پوشش موقر و نجیبانه‌اش برای همه کسانی که دلشان مریض نبود، در سراسر کشور ماندگار شد.

    بگذارید همین جا یادی از الهام چرخنده کنیم که راه رفته را بازگشت و به بانوان زهرایی پیوست. علی نگهدارش و بدخواهانش، هدایت شده بادا!

    منبع : یادداشت های میثم رشیدی مهرآبادی

    کلیدواژه ها: الهام چرخنده, بازیگر چادری, برج میلاد, حجاب برتر, سحر احمدپور, سحر احمدپور، جشنواره فجر، چهارشنبه 19 اردیبهشت, علی جلیوند, فیلم چهارشنبه 19 اردیبهشت
    موضوعات: دلنوشته, مقاله, اخبار حجاب  لینک ثابت [شنبه 1395-09-20] [ 11:31:00 ب.ظ ]

    5 نظر »

       
      قرآن چه کسی را اُمُّل می داند؟    


    قرآن چه کسی را اُمُّل می داند؟


    آیا بی حجابی تمدن است؟ تبرج یعنی چه؟ قرآن چه کسی را اُمُّل می داند؟

    تبرج یعنی چه؟

    حجة الاسلام قرائتی:
    گاهي وقتها هم بعضي افراد مثلاً بد حجابي و بي‌حجابي را تمدن مي‌دانند و پوشش را املي فكر مي‌كنند.

    قرآن مي‌فرمايد كه: «وَ لا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجاهِلِيَّةِ الْأُولى‏» (احزاب/33) «تَبَرُّج» از برج است.

    ♨️ما به چه برج مي‌گوييم؟ ساختمان‌هايي كه خودش را نشان مي‌دهد.♨️

    ❌ «تَبَرُّج» يعني خانم از خانه بيرون مي‌آيي خودت را برج نكن. اين كرامت انسان است.⚜

    ☝️من بارها گفتم.كسي كه خودش را آرايش مي‌كند در خيابان مي‌آورد، يعني مردم حراج شدم.

    ✋اسلام مي‌گويد: خانم تو حراج نيستي. هركس مي‌خواهد به تو نگاه كند، بايد خرج تو را بدهد. يك ميليون، ده ميليون. بايد ميليون‌ها تومان صرف كند، خانه تهيه كند. آبش، گازش، برقش، تلفنش، زندگي تو را بايد كامل تأمين كند، اگر نوكر تو شد، حق دارد به تو يك نگاهي بكند. وگرنه به هر جوان هرزه‌اي خودت را عرضه كني، اين حراج كردن است.

    خدا به زنهاي پيغمبر مي‌گويد: «وَ قَرْنَ في‏ بُيُوتِكُن‏» (احزاب/33) از خانه بيرون نياييد، بعد مي‌گويد: اگر مي‌خواهيد بياييد، بيرون بياييد، چون زن گاهي لازم است از خانه بيرون بيايد. مشكلي نيست. حضرت زهرا، زنان پيغمبر تا درون جبهه‌ها هم با پيغمبر مي‌رفتند. بيرون بروند مشكل ندارد. نماز جماعت، حج، زيارت، تحصيل، مداوا، خدمت به جامعه.

    زن مثل مرد مي‌تواند موجود فعالي باشد، اما خودش را برج نكند. چون وقتي برج كردي دل چه كسي راضي مي‌شود؟ «فَيَطْمَعَ الَّذي في‏ قَلْبِهِ مَرَضٌ» (احزاب/32) اين عربي‌هايي كه مي‌خوانم قرآن است.
    ❌«يَطْمَعَ» طمع مي‌كند. يعني دلش هوا مي‌كند. چه كسي؟ «الَّذي في‏ قَلْبِهِ مَرَضٌ» آن كسي كه در قلبش مرض است، يعني بيماردلان‌اند، روحش بيمار است، يك آدم هوس باز است، او دنبالت راه مي‌افتد. خودت را برج كردي، خودت را حراج كردي، هرزه‌ها عقب تو راه مي‌افتند. اين كمال است⁉️

    ⛔️اگر ما يك شيريني را كه يك پارچه‌اي روي آن است برداريم مگس‌ها روي اين شيريني جمع شوند، اين براي اين شيريني ارزش است؟ يا اين شيريني را آلوده مي‌كند.⛔️

    بعد قرآن مي‌گويد: «تَبَرُّجَ الْجاهِلِيَّة» (احزاب/33) خيلي قشنگ است. اين جاهليت مهم است. يعني خانم فكر نكن اين تمدن است. اين جاهليت است.

    ⭕️اگر برهنگي تمدن بود، همه‌ي حيوان‌ها متمدن بودند. چون حيوان‌ها لباس ندارند. پيراهن ندارند. اگر لباس نداشتن تمدن است، حيوان‌ها هم متمدن هستند.⭕️

    ❓چه کسی اُمُّل است؟

    برهنگي تمدن نيست، قرآن مي‌گويد: «تَبَرُّجَ الْجاهِلِيَّة» يعني اگر كسي خودش را برج كند، اين مرتجع است، اين اُمُّل است. برگشته به زمان جاهليت. زمان جاهليت در مقابل زمان عالميت است. يعني علم در مقابلش زمان جاهليت است. قبل از اسلام را زمان جاهليت مي‌گويند. بعد از اسلام ديگر زمان جاهليت نيست. ديگر اگر كسي خانمي نيمه برهنه خودش را عرضه كرد، اين متمدن نيست، اين به جاهليت برگشته است. برهنگي تمدن نيست. وگرنه حيوان‌ها متمدن‌تر هستند. برج قرار دادن عالمي نيست، جاهلي است. «وَ لا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجاهِلِيَّةِ الْأُولى‏» (احزاب/33)

    منبع : پایگاه درس هایی از قرآن

    کلیدواژه ها: آرایش, استاد قرائتی, بی حجابی, تبرج, تمدن, حجاب, قرآن, قرآن چه کسی را اُمُّل می داند؟, مقاله
    موضوعات: مقاله, پرسش و پاسخ  لینک ثابت [پنجشنبه 1395-09-04] [ 08:24:00 ب.ظ ]

    8 نظر »
    1 2 3 4 »
     
    •  خانه  
    •  جزئیات صاحب وبلاگ  
    •  ورود  
    •  تماس